Vår blogg

NIX breddar tjänsten – men tappar samarbete

År 1999 startades tjänsten NIX som sedan dess utnyttjats av ungefär 3 miljoner svenskar. Genom att anmäla sig till NIX-registret har privatpersoner kunde slippa obeställda säljsamtal. Detta åtminstone så länge som telefonförsäljningsföretagen följt de listor som NIX skapat, vilket varit … Read More

Flera stämningar från Konsumentombudsmannen

Under de första månaderna 2016 kom ett stort antal klagomål in till Konsumentombudsmannen gällande oseriös telefonförsäljning av tre företag i Karlstad. Fram till att KO valde att stämma företagen hade det kommit in hela 300 anmälningar mot företagen. Enligt Carolina … Read More

Direktreklam är fortfarande mycket effektivt

Med allt större E-handel, digital marknadsföring och andra vägar att nå ut med sitt budskap till sina kunder är det lätt att tro att direktreklam inte längre fyller sin funktion. Men direktreklam är fortfarande extremt effektivt – detta enligt en … Read More

Ny förordning kan skapa lagändring i marknadsföringslagen

I början av januari 2017 presenterades det förslag från EU-kommissionen som förväntas ligga till grund för en ny förordning som är tänkt att ersätta nuvarande E-Privacy direktivet. Om förordningen godkänns kommer den att implementeras hos alla medlemsstater och därigenom kräva … Read More

Äntligen 10 miljoner!

År 1749 bodde det ungefär 1,8 miljoner personer i Sverige. Detta enligt myndigheten Tabellverket (nuvarande SCB) som började föra statistik över befolkningsmängden det året. Någon exakt siffra finns inte och risken är stor att 1,8 miljoner är en grov beräkning. … Read More

Aktivitetskontroller kommer mer och mer men hur fungerar det egentligen?

Att sitta att ringa på kunder vars mobiltelefoner är av eller ej i bruk kan resultera i att säljare tappar motivation eller dyrbar tid. När en adresslista är genomringd och ni analyserar statistiken från utfallen ser man ofta en stor … Read More

E-postutskick som kampanj

E-postutskick är en metod som används i marknadsföringssammanhang. Att inkorgen har blivit den nya brevlådan råder det inget tvivel om och det finns till och med kunder som föredrar e-post. Därför har det blivit effektivt att nå ut till kunder … Read MoreRead More

Kundregister bör uppdateras

Att skapa ett kundregister har varit etablerat under lång tid och många företag väljer ofta att ständigt uppdatera deras register för att rätt information skall nå rätt person. I tidigare blogginlägg har det poängterats hur viktigt det är att ett … Read MoreRead More

E-postmarknadsföring har fem måsten

Även om du aldrig har jobbat med e-postmarknadsföring tidigare eller om du anser dig vara erfaren på området så är det några punkter som du bör följa. Punkter som ökar lönsamheten och gör att du når betydligt bättre resultat med … Read MoreRead More

Mobil e-postmarknadsföring

Enligt en undersökning som ”Snabba Svar” genomförde 2013 visade det sig att de företag som arbetar med e-postmarknadsföring bör allt mer fokusera på att använda sig av mobilvänliga format på de material som skickas ut. De drygt 1000 tillfrågade fick … Read MoreRead More